مطالب

انواع آنتن های تقویتی موبایل

روش تقویت کردن آنتن موبایل محدوده ای

استفاده از تلفن همراه و اینترنت، از ضروریات زندگی در این عصر است، با توجه به کاربرد بالای این تکنولوژی ها ممکن است در نقاطی از شهر یا روستا، وضعیت آنتن دهی بسیار نامناسب باشد.

اگر شما درگیر این مشکل بوده و به دنبال راهکاری برای حل این مشکل هستید در این نوشتار، به بررسی انواع آنتن های تقویتی موبایل می پردازیم تا بتوانید با آگاهی کامل بهترین آنتن موردنیاز خود را خریداری کنید.

شاید سوال شما هم باشد: افزایش آنتن دهی گوشی با 14 روش آسان

اهمیت آنتن تقویتی موبایل

استفاده از آنتن تقویت کننده موبایل فقط مختص مناطق روستایی و کوهستانی نیست، احتمالا برای شما هم پیش آمده است که حتی در مرکز شهر هم در بعضی از نقاط، با مشکل آنتن دهی با کیفیت مواجه شده باشید.

فرض کنید در حین انجام یک تماس ضروری، قطع و وصلی بسیاری برای شما اتفاق بیفتد که این موضوع، بسیار اذیت کننده است. در اینجاست که آنتن تقویتی موبایل وارد عمل می شود و نقش اساسی خود را ایفا می کند. این آنتن ها می توانند اتصال باکیفیت تری به دنیای اینترنت را برای شما رقم بزنند، ممکن است قصد انجام یک تماس تصویری با دوستان و یا یک جلسه آنلاین کاری داشته باشید، با استفاده از دستگاه تقویت کننده موبایل، خیال شما از بابت یک تماس با کیفیت، راحت خواهد بود. در قسمت بعدی از نوشتار انواع آنتن های تقویتی موبایل، به بررسی نحوه عملکرد این دستگاه می پردازیم.

اهمیت آنتن تقویتی موبایل

نحوه عملکرد انواع آنتن های تقویتی موبایل

برای برقراری یک ارتباط باکیفیت به صورت تماس و آنلاین، نیاز به دو برقراری دو عامل است. در ابتدا باید بستر ارتباط شکل گرفته و در قدم بعدی موضوع انتقال بسیار مهم است. در صورتی که هر کدام از این دو عامل، دچار مشکل و اختلال شود، دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل این مشکلات را رفع می کند. در واقع این دستگاه با توجه به قابلیت خود، مشکلات برقراری ارتباط را به صورت کامل برطرف کرده تا یک ارتباط با کیفیت شکل بگیرید.

 

مزایای استفاده از انواع آنتن های تقویتی

برای آنتن دهی باکیفیت در یک نقطه، عوامل بسیاری موثر است، به همین دلیل کیفیت برقراری ارتباط در همه مناطق یکسان نیست، عوامل مختلفی در این موضوع تاثیر دارد که می توان به وجود ساختمان های بلند، درختان، کوه و تپه و همینطور مصالح استفاده شده در ساختمان نیز باعث اختلال در کیفیت آنتن دهی موبایل می شود، در این شرایط می توانید از یک دستگاه تقویت کننده موبایل برای رفع این مشکل استفاده کنید. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره اختصاصی درباره دستگاه تقویتی موبایل و متناسب با موقعیت خود دارید، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بررسی انواع آنتن های تقویتی: ریپیتر

ممکن است نقاطی از شهر  در نقطه کور واقع شده باشد، در این موقعیت سیگنالی وجود ندارد که دستگاه تقویت کننده بتواند آن را تقویت کند، در چنین شرایطی استفاده از دستگاه ریپیتر، بهترین گزینه برای انتخاب است.

دستگاه ریپیتر در مکان های دور افتاده و  مناطقی که در نقطه کور واقع شده است کاربرد دارد، دو دستگاه ریپیتر وجود دارد:  Indoor و Outdoor.

برای اینکه بتوانید بهترین آنتن تقویتی موبایل را متناسب با موقعیت خود را خریداری کنید باید از تجربه بالای یک متخصص، استفاده کنید. برای اینکه بتوانید بهترین آنتن تقویت تقویت کننده موبابل را خریداری کنید نیاز است که شرایط محیط به صورت کامل بررسی شود تا بهترین دستگاه خریداری شود،

انواع آنتن های تقویتی موبایل و ویژگی های آن

برای خرید بهترین دستگاه تقویت کننده موبایل، بهتر است که با انواع آن آشنا شوید که در ادامه هر کدام را بررسی می کنیم.

آنتن لگاریتمی

آنتن تقویت کننده موبایل لگاریتمی یکی از انواع آنتن‌ های تقویتی موبایل است که به دلیل ویژگی‌ های خاصی که دارد، برای تقویت سیگنال‌ های موبایل مناطق ضعیف، بسیار مناسب است.

آنتن تقویت کننده موبایل لگاریتمی دارای ویژگی‌ های زیر است:

  • شکل ذوزنقه‌ای: آنتن تقویت کننده موبایل لگاریتمی دارای شکل ذوزنقه‌ ای است. این شکل باعث می‌ شود که آنتن بتواند سیگنال‌ ها را در یک جهت خاص متمرکز کند.
  • بازه فرکانسی گسترده: آنتن لگاریتمی می‌ تواند بازه فرکانسی گسترده‌ ای را پوشش دهد. این بازه فرکانسی معمولاً از 800 تا 2500 مگاهرتز است.
  • عملکرد خوب در شرایط مختلف: این آنتن می‌تواند در طیف گسترده‌ ای از شرایط جوی و آب و هوایی، عملکرد خوبی داشته باشد.

آنتن امنی

از انواع آنتن های تقویتی موبایل می توان به این نوع آنتن اشاره کرد که به صورت 360 درجه ، قابلیت چرخش دارد، برای ایجاد لینک Point – To – Multipoint، بهترین گزینه هستند و برندهای چینی، لهستانی و امریکایی سهم زیادی از تولیدات را در اختیار دارند.

آنتن سکور

این آنتن فرکانس 690 تا 870 را پوشش داده و محیطی در حدود 15 کیلومتر را مورد حمایت قرار می دهد، اگر قصد دارید خرید ایمنی را تجربه کنید، دریافت مشاوره رایگان می تواند به شما در انتخاب بهترین آنتن تقویتی موبایل کمک کند.

 

انواع آنتن های تقویتی موبایل و ویژگی های آن

سخن نهایی

با توجه به انواع آنتن های تقویتی موبایل، ممکن است شما دچار سردرگمی شده باشید، البته این موضوع بسیار عادی است. اگر قصد دارید خرید مطمئنی انجام دهید و یک دستگاه تقویت کننده موبایل استاندارد و باکیفیت خریداری کنید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات و دغدغه های شما هستند، پس همین الان با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

  1. بهترین انواع تقویتی موبایل چیست؟
    هر آنتن تقویتی با توجه به ویژگی های خود، دارای قابلیت هایی است که برای مکان های مختلفی با شرایط متفاوت، مناسب است. به همین دلیل نمی توان یک آنتن را به عنوان بهترین آنتن نام برد.
  2. انواع آنتن های تقویتی موبایل شامل چه مواردی است؟
    آنتن سکور، آنتن امنی و لگاریتمی
سوالی ندارید؟
تماس با ما