مطالب

اینترنت موبایل چگونه تقویت میشود؟

تقویت اینترنت موبایل | افزایش اینترنت موبایل | 5g

امروز با افزایش کاربران در شبکه های مجازی و دنیای وب، اینترنت پرسرعت و با کیفیت یکی از نیاز های معضل بشریت شده است. یکی از پرکاربرد ترین روش های تقویت اینترنت موبایل، خرید دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل نسل جدید (Internet amplifier) میباشد.

کلیک کنید: تقویت آنتن دهی موبایل در نقاط کور

تقویت اینترنت موبایل

اینترنت به صورت سیگنال بی سیم از دکل منتشر شده و توسط موبایل کاربر دریافت میگردد. در پروتکل های جدید مانند 3G و 4G و نسل های بالاتر مانند 5G اینترنت با پهنای باند بیشتر و سرعت بیشتری ارائه میشود.

تقویت کننده اینترنت گوشی | اینترنت 3G - 4G - 5G | rf-repeater.ir

به همین صورت که در بالا توضیح دادم انجام می شود، به طور کلی فرکانس های موبایل که در کل دنیا استاندارد میباشد که توسط کشور های مختلف به بازه های مختلف تقسیم بنده شده و در اختیار اپراتور های تلفن همراه قرار میگیرد.

به عنوان مقال باند 800 موبایل در DownLink از فرکانس 935Mhz شروع شده و در فرکانس 960 مگاهرتز خاتمه می یابد. در این بازه فرکانسی بین سه الی 4 اپراتور در ایران فعالیت می کنند که هر کدام بخشی از این فرکانس را به خود اختصاص داده اند.

این توضیح را در این خصوص مطرح کردیم که بدانید بازه فرکانسی موبایل یک استاندارد جهانی است و اپراتور ها هر کدام بخشی از این بازه استاندارد را به خود اختصاص داده اند.

تقویت اینترنت موبایل | افزایش سرعت اینترنت موبایل 4g و 3g

تقویت آنتن همراه اول

تقسیم بندی این بازه های فرکانسی توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی انجام می‌شود. تقویت اینترنت موبایل ایرانسل همانند تقویت آنتن همراه اول که هر دو بخشی از بازه های استاندارد فرکانس های موبایل را در اختیار دارند با یک استاندارد جهانی انجام می شود.

به خاطر داشته باشید که یک دستگاه تقویت آنتن موبایل سه باند می‌تواند تمام اپراتورها را تقویت کند مطالب ارائه شده در این مقاله به درک این مفهوم کمک می کند اگر بخواهیم تنها یک اپراتور را تقویت کنیم باید از تجهیزاتی استفاده کنیم که بخشی از این بازه فرکانسی که متعلق به اپراتور خاص است را فیلتر کند.

دستگاه تقویت کننده اینترنت تلفن همراه با کیفیت

اپراتور های مخابراتی مانند همراه اول یا ایرانسل برای ارائه سرویس با کیفیت تر برای کاربران خود، به سمت استفاده از تجهیزاتی که سرویس پرسرعت تر با پهنای باند بیشتری دارند. رجوع آورده اند. واضح است که استفاده از اینترنت در دنیای امروز یکی از واجبات اصلی زندگی روزمره ما شده است.

تقویت اینترنت گوشی ها 4G و 5g در خانه

یکی از مزیت های استفاده از دستگاه تقویت آنتن تلفن همراه برای جابجایی و در دسترس بودن اینترنت در هر زمان و مکانی که نیاز به پوشش سیگنال داریم، میباشد. در مناطق شهری به دلیل بیشتر بودن دکل های مخابراتی، میتوانیم با سهولت بیشتری به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشیم.

نکته مهم:

بهتره بدونید که ساپورت کردن سرعت بالا (Internet) به تکنولوژی جدید موبایل های امروز وابسته دارد.

دستگاه تقویت کننده اینترنت تلفن همراه 4g

با توجه به اینکه سرویس های ارائه شده به صورت موبایل و به صورت همراه در بعضی از نقاط شهری و برون شهری امکان پذیر نمی باشد، استفاده از دستگاه ریپیتر موبایل و یا همان تقویت کننده اینترنت موبایل راهکاری اساسی است. در این روش متخصصان ما با بررسی فرکانس های ارائه شده توسط اپراتور، فرکانس مورد نظر را یافته و آن را توسط تجهیزات تولید شده در این مجموعه تقویت می کنند.

رفع مشکل ضعیف بودن سیگنال یا امواج موبایل با دستگاه تقویت اینترنت موبایل

یکی از مهم ترین دلایلی که ممکن است با ضعیف بودن اینترنت مواجه شوید این است که مکان شما سیگنال های مخابرات را دریافت نمی کند، به همین دلیل یک راه حل موثر استفاده از بوستر تقویت کننده اینترنت موبایل است. اگر قصد دارید سرعت اینترنت خود را افزایش دهید و یا آنتن دهی موبایل را تقویت کنید استفاده از دستگاه های عرضه شده توسط آر اف ریپیتر می تواند مشکلات شما را به صورت کامل رفع کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره اختصاصی جهت خرید بهترین دستگاه تقویت اینترنت موبایل با ما تماس بگیرید.

 

رفع مشکل ضعیف بودن سیگنال یا امواج موبایل با دستگاه تقویت اینترنت موبایل

سیستم تقویت کننده آنتن موبایل برای چه مکان هایی مناسب نیست؟

سیستم تقویت آنتن موبایل در منطقی که هیچ سیگنالی موجود نیست قابلیت استفاده ندارد. این مکان ها عبارتند از:
مناطق غار مانند و زیرزمینی
مناطق دورافتاده و کوهستانی
مناطقی که از موانع فیزیکی مانند ساختمان ها، درختان، و …، که برای سیگنال های تلفن همراه، جلوگیری می شود.

برای اینکه سیستم های تقویت کننده آنتن موبایل، به درستی کار کنند، باید آنتن بیرونی در مکانی مناسب نصب شود. این مکان باید از موانع فیزیکی دور باشد تا بتواند سیگنال های ضعیف تلفن همراه را به طور موثر دریافت کند. همچنین، تقویت کننده باید به درستی تنظیم شود تا بتواند سیگنال های دریافت شده توسط آنتن بیرونی را به طور موثر تقویت کند.

 

رفع مشکل ضعیف بودن سیگنال یا امواج موبایل

مزایای استفاده از تقویت کننده اینترنت موبایل

دستگاه تقویت کننده اینترنت موبایل دستگاهی است که سیگنال های موبایل را دریافت و تقویت می کند. این دستگاه می تواند برای بهبود کیفیت اینترنت موبایل و همچنین افزایش آنتن دهی موبایل در مکان هایی که سیگنال ضعیف است، استفاده شود.

مزایای استفاده از تقویت کننده اینترنت موبایل شامل موارد زیر است:

  • افزایش سرعت اینترنت: تقویت کننده اینترنت موبایل می تواند سرعت اینترنت موبایل را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
  • افزایش قدرت سیگنال: این دستگاه قدرت سیگنال موبایل را در مکان هایی که سیگنال ضعیف است، افزایش می دهد.
  • پوشش دهی در نقاط کور: تقویت کننده اینترنت موبایل می تواند در نقاط کور که سیگنال موبایل وجود ندارد، پوشش دهی ایجاد کند.
  • بهبود کیفیت مکالمه: این دستگاه می تواند کیفیت مکالمات موبایل را نیز بهبود بخشد.
  • ارسال و دریافت پیامک: تقویت کننده اینترنت موبایل می تواند به شما در ارسال و دریافت پیامک در مکان هایی که سیگنال ضعیف است، کمک کند.
  • تقویت آنتن دهی در روستاها: این دستگاه می تواند آنتن دهی موبایل را در روستاها و نقاط دور افتاده که سیگنال ضعیف است، تقویت کند.

مزایای استفاده از تقویت کننده اینترنت موبایل


سخن نهایی

حتی در بعضی از نقاط شهری نیز ممکن است با اختلال در اینترنت مواجه شوید، این مشکل می تواند به عواملی مانند وجود ساختمان های بلند، موانع خاص و طبقات زیرین ساختمان بستگی داشته باشد، برای تقویت اینترنت موبایل، می توانید بر اساس نیاز خود از تقویت کننده های تک باند یا سه باند استفاده کنید، دستگاه تقویت کننده اینترنت سه باند، فرکانس های همه اپراتورها را تقویت می کند و این دستگاه، انتخاب فوق العاده مناسبی برای شما است، در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و اختصاصی، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

  1. چه زمانی به دستگاه تقویت اینترنت نیاز داریم؟   
    اگر در خانه یا محل کار خود با مشکلاتی مانند ضعیف بودن سیگنال وای فای، قطع و وصل شدن مداوم اینترنت، عدم دسترسی به اینترنت در برخی نقاط و یا کندی سرعت اینترنت مواجه هستید، می‌توانید از دستگاه تقویت اینترنت استفاده کنید.
  2. چگونه می‌توان بهترین مکان را برای نصب دستگاه تقویت اینترنت پیدا کرد؟
    بهترین مکان برای نصب دستگاه تقویت اینترنت، مکانی است که در بین مودم و نقطه کور وای فای قرار داشته باشد و سیگنال وای فای مودم را به طور کامل دریافت کند.

  3. چه نوع دستگاه تقویت اینترنتی برای من مناسب است؟
    نوع دستگاه تقویت اینترنتی که برای شما مناسب است، به عوامل مختلفی مانند مساحت خانه یا محل کار شما، تعداد کاربران و دستگاه‌های متصل به اینترنت، نوع مودم و قدرت سیگنال وای فای مودم شما بستگی دارد.

سوالی ندارید؟
تماس با ما