طراحی مدار دیجیتال چیست؟

مدارهای دیجیتال به بخش ضروری از زندگی مدرن و امروزی ما تبدیل شده اند. آنها در رایانه ها، تلفن های همراه، اتومبیل ها، تلویزیون ها، ساعت مچی ها و … وجود دارند، طراحی مدار دیجیتال. با نگاه کردن به اطرافتان می توانید مدارهای دیجیتال را همه جا پیدا کنید. تا اواسط دهه 1970،تمامی محاسبات بصورت دستی انجام میشد. تا اینکه دراواسط دهه 1980 کامپیوترهای شخصی شروع به کار کردند. استفاده از آنها بصورت گسترده ای آغاز شد واستفاده از مدارات دیجیتال تا اکنون ادامه دارد و در حال افزایش است. انقلاب اولین اختراع ترانزیستور در اواخر دهه 1940 بود و دوم اختراع مدار یکپارچه در اواخر دهه 1950 بود. مدارات دیجیتال یکی از پر کاربردترین و موثر ترین مداراتی است که باعث رشد تجهیزات هوشمند امروزی شده است.

مدارها چیستند و چرا باید به آنها توجه کنیم؟

یک مدار دیجیتال از ولتاژ و جریان برای نشان دادن منطقی استفاده می کند. ارزش ها، معمولا به عنوان “0” و “1” تعریف می شوند. مدارهای دیجیتال ارزش های منطقی را نشان می دهند. بلوک های پایه ساختمان یک مدار دیجیتال با استفاده از قواعد منطق کار میکند و بسیار ساده تر از قوانین فیزیک است. در نهایت مدار دیجیتیال نحوه رفتار مدارها را تعیین میکند. توسعه ارتباطات همراه در زمینه طراحی مدار دیجیتال مبتنی بر میکرو کنترل ها ،FPGA و سایر پردازشگرها آماده خدمت رسانی به مشتریان میباشد.

مدارات RF چیست؟

مدار RF یا فزکانس رادیویی به دامنه ای از نوسانات در بازه ی 3 کیلو هرتز تا 300 گیگا هرتز گفته می شود که معادل با بسامد موج های رادیویی حامل سیگنال های رادیویی است. RF به کارکردهای الکتریکی اشاره دارد، با این حساب سامانه های آر اف مکانیکی هم وجود دارند. هر چند بسامد نمایانگر سرعت نوسان است، بسامد رادیویی یا RF ، به معنای رادیو نیز به کار می رود و به مخابرات بی سیم نیز اشاره دارد و در مقابل ارتباط های با اتصال الکتریکی قرار می گیرد.

در ارتباطات نوین بدلیل ارزان و به صرفه بودن انتقال دیتا بصورت Wire less از پروتوکل های RF(Radio Frequency) استفاده می شود. ایجاد ارتباط بصورت RF بسیاری از موانع پیش رو را مرتفع میسازد. در این نوع ارتباط دیگر نیازی به کابل کشی و ایجاد ارتباط فیزیکی نمیباشد. در روش های قدیمی از کابلهای مسی استفاده میشود که روش گران قیمت و نامطمئنی محسوب می شود.

در ارتباط با سیگنال های رادیویی میتوان نقاط دورتری را به هم متصل کرد و ارتباط دیتا بین شهرها و حتی کشورها را به سادگی برقرار نمود. توسعه ارتباطات همراه بعنوان طراح و تولیدکننده در زمینه مدار RF تجربه خوبی را در سالهای اخیر کسب نموده است. طراحی مدار RF بالاخص در زمینه موبایل و تولید تقویت کننده آنتن موبایل یکی از خدمات توسعه ارتباطات همراه می باشد.

ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل

ساخت مدار تقویت آنتن موبایل

ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل و طراحی این دستگاه در مجموعه ما پس از سالها کار تحقیقاتی امکان پذیر شد. مزیت ریپیتر موبایل تولید شده در شرکت ما به روز بودن اپلیکیشن های به کار رفته در این دستگاه می باشد این نکته در طراحی مدار تقویت آنتن موبایل بسیار مهم می باشد. قطعات و اپلیکیشن های به روز که توانایی ساپورت کردن پهنای باند بیشتری را دارد موجب شده است تا در نهایت دستگاه ضریب تقویت یا همان گین مفیدتری را ارائه دهد. در سیستم های قدیمی تر و یا در تکنولوژی که چینی ها به کار می برند اساس طراحی بر حسب تقویت به صورت تک تن یا 2G ویا پهنای باند کم انجام شده است ولی در تولیدات ما این ایراد برطرف شده است.

تعمیر تقویت آنتن موبایل

ساخت مدار تقویت کننده آنتن موبایل یکی دیگر از مزیت های خرید از مجموعه ما می باشد. روند تولید مستلزم داشتن تجهیزات آزمایشگاهی به روز و قطعات یدکی میباشد. روشن است که با این روش می توانیم به بهترین شکل ممکن دستگاه های معیوب را تعمیر کرده و به چرخه استفاده بازگردانیم. در نتیجه ارائه خدمات پس از فروش به صورت واقعی یکی از نقاط قوت ما می باشد.

تعمیر تقویت آنتن موبایل | تقویت آنتن موبایل | تقویت کننده آنتن موبایل

طراحی مدارات الکترونیکی مبتنی بر میکرو کنترلها بصورت دیجیتال و آنالوگ، طراحی مدارات RF در بازه فرکانسی متفاوت و همچنین ساخت و تولید ریپیترهای موبایل با توان و گین بالا بخش دیگری از فعالیت های این شرکت میباشد. چندین سال کار و تحقیق شبانه روزی با داشتن مهندسین مجرب و با تجربه زمینه تولید انواع دستگاههای دستگاه تقویت آنتن موبایل را فراهم ساخت تا با پشتکار و امید به آینده ای روشن برای کشور شاهد خود کفایی در این زمینه باشیم. تولید انواع کنترل شارژرهای سولار، انجام پروژه های سفارشی به درخواست مشتری، فروش انواع تجهیزات مخابراتی مثل کابل، کانکتور، انواع آنتن ها از فعالیت هاییست که تا کنون انجام شده است. توسعه ارتباطات همراه مشاور تخصصی شما در ضمینه های مخابراتی و راهکارهای نوین ارتباطی می تواند امکان ارایه راهکارهای به روز با امکانات ویژه را برای شما فراهم نماید.

تیم توسعه MyRepeater.ir

4.8/5 - (5 امتیاز)